Stojąc w kolejce do kasy w sklepie, nietrudno zauważyć kasjerki ubrane w firmowe koszulki. Wygląda to bardzo ładnie i schludnie. Ale czy jakość materiału, z którego uszyte są ubrania firmowe jest wystarczająco dobra, aby pracownik nie czuł krępacji, ani się nie pocił? Jak myślimy, czy pracownicy chętnie noszą odzież firmową? To oczywiście zależy, jakie to jest ubranie i tak jak wcześniej było powiedziane, z jakiego materiału uszyte.
Chyba najpopularniejszym zawodem, gdzie widać największą różnorodność wśród odzieży firmowej, to stewardessy. Każda z linii lotniczych inaczej ubiera swoich pracowników i niestety może zdarzyć się tak, że którejś pani nie przypadną do gustu ubrania, które będzie musiała nosić podczas lotów. Będzie jednak trzeba się do tego przyzwyczaić. Bardzo podobnie wygląda to w bankach, tu zazwyczaj pracownicy noszą eleganckie białe bluzki, które wyglądają bardzo reprezentacyjnie i po prostu ładnie. Do tego czarne spodnie, bądź spódnica. W bardzo wielu firmach praktykowane jest, aby wszyscy pracownicy wyglądali tak samo, jednak każda z tych firm ma określone normy dotyczące odzieży firmowej. Bo wiadomo – inaczej będzie wyglądała odzież w przypadku pracowników, którzy przykładowo pracują jako ładowacze w firmie, która zajmuje się wywozem nieczystości, a inaczej w dużym sklepie budowlanym.
Najważniejsze, aby materiał nie był w stu procentach sztuczny, koszulki z krótkim rękawkiem powinny być z bawełny, a nie z poliestru. Pracownik nie ubiera odzieży firmowej na chwilę, nosi ją co najmniej przez osiem godzin, jak nie dłużej i to praktycznie codziennie. Musi więc czuć swobodę ruchu, ale i mieć wrażenie, że przez cały czas skóra oddycha, a nie jest uwięziona w przypadku jakościowo słabych tkanin. Wydaje mi się, że pracownik chętnie nosi ubranie, które oznaczone jest firmowym znakiem, czy nazwą, czuje się wtedy wyróżniony i bardziej pewny siebie. Dodatkowo w przypadku kobiet jest to dobre rozwiązanie, gdyż wszystkie panie wyglądają tak samo i nie ma żadnych nieporozumień, bo na przykład jedna z koleżanek ma co chwilę inną bluzkę, czy sukienkę i po prostu to pokazuje, wzbudzając w pozostałych zazdrość i smutek, że nie mogą sobie na taki luksus pozwolić. Pracodawca powinien zapewnić swoim pracownikom odzież firmową odpowiednią do danej pory roku. I pracownik musi mieć co najmniej dwa komplety odzieży, ponieważ w przypadku prania musi mieć jeden za zapas. Na przykład wcześniej wspomniany pracownik wywożący śmieci musi mieć zawsze dodatkowy komplet. Latem musi otrzymać koszulkę z krótkim rękawkiem koniecznie bawełnianą, a jesienią otrzymuje albo ciepłą kurtkę albo tak zwany bezrękawnik, czyli ocieplaną kamizelkę. W przypadku czapek jest bardzo podobnie – latem czapka z daszkiem, zimą ocieplana uszatka. Jeżeli pracownik część swoich prac wykonuje na zewnątrz, bardzo istotne jest, aby miał odpowiednią odzież wierzchnią. Tak więc nikt nie powinien się wstydzić chodzić w ubraniu roboczym, bo każdy pracownik to reklama firmy, dlatego trzeba z dumą prezentować ubranie firmowe, bo wtedy będziemy się czuć o wiele lepiej.